پیام شهروند: در تعدادی از رسانههای شهر خبر از جابهجایی تیبیام حفار خط ۳ به خط ۴ برای حفاری اینخط منتشر شد. سؤال من این است: مگر حفاری کل خط ۳ قطارشهری به اتمام رسیده است که خط ۴ شروع شود؟ خط ۳ قطارشهری از هر ۲ سمت (چه از سمت شهرک ابوذر و چه از سمت انتهای امیریه) اصلا به انتهای خود نرسیده است که بخواهد به جای دیگر منتقل شود. میدانید همین انتقالها چه هزینه هنگفتی روی دست مردم مشهد میگذارد؟
پاسخ روابط عمومی قطارشهری:
مجموعه حفاری خط ۳توسط ۲ دستگاه حفار در حال انجام است. هر ۲ دستگاه از میدان فردوسی حرکت خود را آغاز کردهاند. یکی از دستگاهها در بولوار امیریه است و یکی هم به انتهای بولوار امامت رسیده است. در زمانی که خط ۲ هنوز حفاریهایش در حال انجام بود، یکی از دستگاههای حفار را به خط ۳ منتقل و حفاری را آغاز کردیم و تا دستگاه حفار خط ۳ رسید، دوباره دستگاه بعدی هم منتقل شد و حفاری از ۲ جبهه در خط ۳ ادامه یافت. وقتی ما مجوز اداری و اجازه دولتی و شهری را برای احداث یک خط دیگر داریم، با توجه به اینکه پروژه باید به درصد مشخصی از پیشرفت برسد تا ایناتفاق بیفتد، هرچه زودتر بتوانیم ایناقدام را انجام بدهیم، به نفع مردم است. خط ۳ قرار است طی ۳ فاز به بهرهبرداری برسد. فاز اول از میدان شهدا تا پایانه مسافربری، فاز دوم از میدان شهدا تا انتهای امامت و پس از این ۲ فاز، فاز سوم از ایستگاه پایانه تا انتهای شهرک ابوذر و از انتهای قاسمآباد تا شهرک امیریه خواهد بود. ما هیچعجلهای برای انتقال دستگاه نداشتیم. صرفا تسریع در خدمترسانی مورد نظر است. هزینه هنگفت هم اشتباه است. ایندستگاه بالاخره باید انتقال مییافت، چه از آخر مجیدیه و چه از انتهای شهرک ابوذر. ایناتفاق امروز که بیفتد با توجه به مشکلات و تورمهای موجود، قطعا از چندماه یا سال آینده هزینهاش کمتر است.